home price-tag envelop calendar search cross lock menu

Sexymamas - matky s leskem

Sexymamas logo

Tipy

Recenze filmu: Mimoni

Tipy

Našim dětem Oliverovi a Viktorce jsme už před prázdninami slíbili, že půjdeme do kina. Viděli jsme upoutávky na nový rodinný film Mimoni a vzhledem k tomu, že děti Mimoně milují už dva roky díky filmu Já padouch a jeho pokračování Já padouch 2, bylo jasné, že jejich první film v kině budou právě Mimoni. Oliver dokonce „Padouka“ jednu dobu vyžadoval snad měsíc v kuse dennodenně před spaním na díly, místo Večerníčka. Myslím, že zrovna žlutí Mimoni na tom měli velký podíl.

Doposud jsme na kino neměli odvahu, a to díky Olíkově období vzdoru a nevypočitatelným náladičkám…. Olíkovi budou v září 4 a Viktorce je 5. Tenhle víkend jsme se ale odhodlali a dopadlo to mnohem lépe, než jsme čekali. Děti nejen že vydržely koukat až do konce (film má 90 minut), ale odcházely naprosto nadšené. Jediný problém byly snad jen reklamy na začátku, bylo jich zbytečně moc pro netrpělivé děti.

Zvolili jsme „obyčejnou“ variantu filmu 2D. Bála jsem se totiž, že děti nevydrží mít celou dobu na očích 3D brýle. Taky jsem tak nějak chtěla, aby jejich první film byl trochu klasika. :) Už teď je dvojdimenzové kino totiž tak trochu retro, nemyslíte? Já to mám ale stejně ráda. :)

Takže, jak už jsem psala výše, děti byly z filmu nadšené. Viktorka dokonce během promítání několikrát nahlas zavýskala radostí. Myslím, že film Mimoni je ale vhodný spíš pro starší děti, místy je tak trochu morbidní.

A jak se film líbil mě? Začnu mínusy, těch je totiž méně než plusů. Co mi vadilo byl fakt, že je ve filmu pro děti zbytečně vyzdvihováno „padoušství“ a kriminalita je tak brána jako něco cool… Ale to už je možná deformace matek. Chvílemi mi přišlo, že některé scény jsou zbytečně dlouhé a přehnané, aby vyplnily čas. Asi je i údělem těchto prequel dílů, že nedosáhnou na kvalitu scénáře původního filmu. Příběh vypráví o tom, co bylo před tím, než Mimoni začali pracovat pro Cruea (film Já padouch).

Co mě naopak fakt bavilo, bylo grafické zpracování filmu a zasazení do období Anglie 60. let. Třeba mladá anglická královna se fakt povedla a maximálně pobavila, úžasná byla také hudba ve filmu (The Who, Rolling Stones, The Beatles,…), která skvěle podtrhla atmosféru a dodala tomu „koule“ :) Mile mě překvapil český dabing, klobouk dolů. Vizuální stránka na jedničku. Některé scény byly opravdu vtipné a od srdce jsem se zasmála.

Myslím, že Mimoni měli větší potenciál, přesto tento rodinný film vřele doporučuji. Z kina jsme všichni odcházeli v podstatě spokojení, můj muž se třeba údajně bavil celou dobu.

Ivuš