home price-tag envelop calendar search cross lock menu

Sexymamas - matky s leskem

Sexymamas logo

Styl

Břicho po císařském řezu

Styl

Jelikož jsme všechny tři rodily naše děti přirozenou cestou, dnešní vyčerpávající článek o porodech císařskými řezy má na svědomí Petra se svými kamarádkami. Děkujeme :)

Bude mé bříško po císařském řezu stejné jako dřív?

To byla jedna z otázek, která mě napadla, když lékař den před řádným termínem rozhodl, že má dcerka se nenarodí přirozenou cestou a že se z důvodů její bezpečné cesty na svět přiklání k variantě chirurgického porodu – porodu císařským řezem. Popravdě jsem nečekala, že zrovna já se širokými slovanskými boky, navíc bývalá atletka v dobré kondici, tento verdikt uslyším. Když jsem se na konci druhého trimestru svého lékaře ptala, zda mám začít chodit na nějaké předporodní kurzy, smál se, že se na můj porod vyloženě těší, že má tělesná konstituce je k rození dětí dokonalá a že jako běžkyně určitě vím, jak správně pracovat s dechem. Všechno jinak…Masírování hráze zbytečné, nastudované cviky pro posílení pánevního dna asi také nebudou úplně nutné. Napadaly mě naprosto nové otázky a začala jsem googlovat – jak vypadá jizva po císaři? klik, obrázky, klik…nic moc…. Jak bude vypadat mé břicho po císaři? Klik, obrázky, klik….také nic moc…V jakém místě se lékař dostane přes přímý břišní sval? Jak bude svaly lékař sešívat? Jak často se objevují srůsty? Kdy začít cvičit po císaři? Nikde moc informací není. Proto jsem pro Vás oslovila další dvě ženy a podělíme se s Vámi o naše zkušenosti. Uvidíte naše břicha i naše jizvy, popíšeme vám, co jsme dělaly pro to, abychom získaly naše těla zpět. Všem třem se nám povedlo s trochou úsilí vrátit naše bříška do kondice a věříme, že Vám dodáme optimismus, protože ani jizva není tak strašidelná, jak se povídá.

Lucka si pro vás navíc připravila dárek – e-book zdarma a podívat se můžete na její stránky, kde je pro vás připraven cvičební plán

Sexymama Petra B, porod CS březen 2013 :

Porod císařským řezem u mě byl indikován pouhý den před řádným termínem z důvodů artritických změn v oblasti křížové kosti, o kterých se vědělo a čekalo se, jak si s nimi mé tělo poradí. Osifikace ve vazech, pojících křížovou kost ke kostem pánevním, zúžily cestu a při očekávané větší velikosti miminka hrozilo, že by zůstalo v porodních cestách jako ve slepé uličce.

Operace proběhala bez komplikací. Jizva byla provedena intradermálním stehem a vypadala hezky již druhý den po operaci, kdy jsem ji poprvé viděla při sprchování.

Již třetí den po porodu jsem začala procvičovat břišní svaly a svaly pánevního dna pomocí dechových cvičení a jizvu začala masírovat pomocí tlakové masáže.

Dala jsem na radu své kamarádky, abych na klasické cvičení břišních svalů zapomněla na dalších 6 měsíců. Při císařském řezu dojde k roztržení fascie mezi přímými břišními svaly. Předčasné cvičení by mohlo způsobit rozestoupení linei alby a bříško by zůstalo vypouklé.

Hormony v mém případě těžce válcovaly racionalitu. Už po třech týdnech jsem byla plná energie, endorfinů a byla jsem přesvědčena, že nic není problém. S krátkými výběhy jsem začala hned po šestinedělí. Bříško jsem měla ochablé, ale bylo téměř ploché. V hormonální euforii jsem kojící běžela tři měsíce po porodu 10 km v rámci olomouckého půlmaratonu. Doběhla jsem si pro půl rok trvající zánět achilovek a zase se trochu zklidnila.

Nyní mám 22 měsíců po porodu, mé bříško je skoro v původní formě. Cvičím TRX, které krásně zpevní core, posiluji pomocí isometrických cviků, kdy na několik sekund stáhnete vědomě sval a poté ho zase vědomě povolíte. Taková cvičení můžete provádět i při vaření, cestování městskou dopravou…. Nejvíce mi ale jednoznačně pomohl pravidelný běh. Není důležité běhat velké vzdálenosti. Důležitá je pravidelnost. I běhání kolem dítěte se počítá J Ráda bych se více věnovala józe. Některé asány zařazuji automaticky, aniž bych o nich věděla více, prostě je mé tělo vyžaduje. Cítím, že k hlubšímu poznání jógy postupně dojdu, ještě ale asi není ten pravý čas a nyní mi více vyhovuje strečink, běh a posilování.

10893691_10203252316940834_539515136_n

SexyMama Lucie D. 2. porod CS prosinec 2012:

Ačkoli jsem si vysnila, že budu rodit přirozeně, miminko si užiju hned po porodu na svém břiše a ve formě budu hned po odchodu z porodnice (chápejte – obléknu džíny jako každá celebrita a s úsměvem vyrazím k domovu), realita jako vždy předčila očekávání. První chlapeček se před porodem neotočil a v porodníci mi v podstatě ani nedali na výběr – po jejich ujištění, že bych riskovala zdraví svého miminka i svoje, jsem souhlasila s císařem. Džíny, které jsem měla nachystané na odchod z porodnice, jsem oblékla do půli stehen a s pokorou se navlékla do stejného oblečení, ve kterém jsem do porodnice přišla.

Po roce a půl jsem do toho šla vyzbrojená porodním plánem a touhou, že tentokrát to určitě vyjde! Po 14-ti hodinách marného boje, kdy se naše holčička zasekla hlavičkou, se jelo opět na sál. Porodní plán se popadal za břicho někde v koutě a džíny jsem nechala za trest doma.

Naštěstí jsme to všichni zvládli bez újmy na zdraví a úsměvů od té doby přišlo dost a dost! Vyzkoušela jsem techniku dvou porodnic a dvou metod zašití (poprvé vstřebatelný steh a podruhé svorky) – oboje bez komplikací a výsledná jizva esteticky nastejno. Dle mého tedy záleží spíš na lidském faktoru a šikovnosti pana doktora než na technice…

Péči o jizvu jsem se docela věnovala (pokud byl tedy čas po péči o miminka a občasné pokusy o vaření a spánek). Masírovala jsem a mazala (používala jsem Atoderm od Biodermy). Výsledek je tedy za mne dobrý (malé srůsty na jedné straně, ale bez komplikací).

Cvičení po porodu:

Osobně jsem viděla rozdíl mezi klasickými posilovacími cviky (sedy-lehy apod.), i když prováděné technicky správně, a cvičení Vnímej své tělo, které jsem použila po druhém miminku (dýchání a zapojení bránice, pánevní dno – správně a trochu jiné posílení břicha – pomocí SM systému MUDr. Smíška atd.).

Vždy jsem cvičila až po zahojení jizvy a postupně přidávala. Po klasickém posilování (po prvním císaři): funkčně bříško jakž takž, ale i po roce stále vypouklé, malý rozestup (cca 1 cm) stále viditelný. Po druhém porodu, po 14-ti denním cvičení Vnímej: bez bolestí bederní páteře a po několika měsících se bříško krásně stáhlo. Navíc tyto cviky mohou cvičit i maminky s rozestupem bříška (kde klasické posilování je kontraindikováno). Další skvělou metodou je SM systém MUDr. Smíška, které je opět možné i při rozestupu linea alba (je součástí programu Vnímej své tělo).

Nyní cca 3 roky po druhém porodu cvičím 3 – 4x týdně Ashtanga jógu, 1 – 2x týdně běhám a lektoruji Vnímej své tělo ;-)

BLOGOVÝ ČLÁNEK: JAK NA BŘÍŠKO PO CÍSAŘI?

www.vnimejsvetelo-olomouc.cz

Zhruba po půl roce, pokud již jizva nebolí, můžeme vyzkoušet celé cvičení:

Odkaz na e-book zdarma: www.lucky-web.cz/ploche-brisko-za-21-dni/

!! Důležitý je individuální přístup. Někdo může po měsíci to, co jiná žena až za rok. Je to jedno – důraz na vnitřní pocit ne na výkonnost. Raději se dostat do formy později, než si ublížit…!!

10904197_10203252316860832_428342019_n

SexyMama Petra N. porod CS červenec 2013:

Celé těhotenství u mě probíhalo víc než dobře. Cítila jsem se báječně a po celou dobu těhotenství jsem byla velice aktivní. Během těhotenství jsem ovšem z 61 kg přibrala na 85 kg. Nic ale nenasvědčovalo tomu, že budu rodit císařským řezem. Takže jednoho dne jsem takhle po ránu upekla meruňkovou bublaninu, upravila si manikúru a z ničeho nic měla potřebu si jít co nejdříve lehnout. Bylo 10 hodin dopoledne a mně necelé 3 týdny před plánovaným termínem „praskla voda“. V porodnici jednoduše indikovali, že začínám rodit, píchli mi „standardně“ oxytocin a sledovali, zda se mi stahy zrychlují. Vše šlo podle plánu a asi po 7 hodinách se mi na podbříšku začala rýsovat hlavička… To znamenalo, že hlavička dítěte je otočena o 180 stupňů a směřuje k pupíku a ne k páteři. Porodník mi tedy doporučil podstoupit operaci, protože pokračování v porodu přirozenou cestou by znamenalo až dalších cca 20 hodin porodu a hrozbu použití kleští pro pomoc při vytažení dítěte. V ten moment nebylo co řešit a okamžitě jsem byla převezena na operační sál. Operace proběhla v plné narkóze.

Neměla jsem žádné pooperační komplikace, vše bylo provedeno excelentně. Řez jsem měla zasvorkovaný, po pěti dnech mi odstranili první část svorek a po osmi dnech zbytek. Jizvu jsem pravidelně ze začátku masírovala a mazala silikonovým přípravkem a velmi dobře to působilo.

Zhruba po čtyřech měsících jsem začala cítit potřebu něco se svým tělem začít něco dělat, protože má konfekční velikost se nezmenšovala podle mých představ. Zaplatila jsem si tedy permanentku na TRX. Bohužel jsem se do toho velmi opřela a málem i zakyselila mléko a malý přestával chtít sát! Takže jsem ponechala postavu postavou a kojila celkem osm měsíců, než narostli malému zoubky.

Do té doby jsem nebyla moc sportovně aktivní, jen chodila na dlouhé procházky a byla si na týden zalyžovat. Jizva již působila vtaženě a světleji. Zbývalo mi ještě zhubnout 7 kilo a to se mi podařilo během dalších 4 měsíců, především úpravou jídelníčku. Mou zálibou jsou totiž raw (syrové) dezerty, ale i ostatní stravu jsem „ozdravila“. K dnešnímu dni jsem zpět na své váze, cvičím nepravidelně jógu a provozuji nepravidelnou turistiku. Jsem dost aktivní člověk, takže toho přes den hodně naběhám a myslím si, že když se tělo dostane zase ke starým návykům jak pohybovým tak stravovacím, není se čeho bát.

10922232_10203252316900833_567211049_n

Share Button

Další podobné příspěvky