home price-tag envelop calendar search cross lock menu

Sexymamas - matky s leskem

Sexymamas logo

Styl

BuďFit tip: MAMABOARD

Styl

Když jsem na koloběžce ve svých více než třiceti letech opět začala jezdit, přiznávám, připadala jsem si trochu jako podivín.  Ale nebyla jiná možnost. Můj partner koloběžkování naprosto propadl a po prvním koloběžkovém comebacku  –  skládací koloběžce Micro  –  do roka pořídil mnohem větší, bytelnější, rychlejší a neskládací model. Bylo jasné, že ani mne „velká“ koloběžka nemine. Na poznámky malých dětí na dresu mého přítele typu: „Maminko, viděla jsi toho starého pána na koloběžce?“ jsem si poměrně rychle zvykla. V dětských očích je starý každý, komu je nad 30. A hlavně se kolem nás začalo objevovat stále více a více koloběžek.

mamaboard6

Dnes koloběžkování obhajuji hlavně pro jeho nesporné tělo-tvarující účinky. Velmi jsem ocenila, že se tohoto účinného cvičení nemusím vzdávat ani jako čerstvá maminka. Objevila jsem MAMABOARD od značky TFK, od které mám i kočárek určený pro běhání a jízdu na bruslích. Mamaboard je vlastně skate uchycený ke konstrukci kočárku a umožňuje stejnou jízdu, jako koloběžka. Je to skvělá alternativa k bruslím, dokonce vám může i výrazně urychlit cestu. Ale rozhodně to není vozítko pro lenochy. Kolečka jsou poměrně velká, proto při každém odrazu musíte na stojné noze provést podřep. Na ujetí 1 km provedete takových podřepů kolem 200! A to už se na vašem těle musí projevit. ;)

Jízda na koloběžce nebo na mamaboardu má na vaše tělo následující účinky:

  • zpevňuje zádové svaly kolem páteře
  • typický sklon při jízdě na koloběžce usnadňuje dýchání a příznivě působí na dýchací orgány
  • při správném odrazu posilujete horní končetiny, hlavně pažní svaly
  • koloběžka vám také zpevní břicho
  • a samozřejmě posilujete dolní končetiny, od pánevního dna až po lýtkové svaly, jízda na koloběžce navíc zlepšuje prokrvení dolních končetin a preventivně působí proti vzniku křečových žil
  • zlepšuje se koordinace a rovnováha

Hodinová jízda na koloběžce nebo mamaboardu spálí 400 až 500 kcal (= 1680 až 2100 kJ), podle toho, zda jedeme po rovině, do kopce nebo proti větru

Po porodu jsem začala jezdit na mamaboardu hned po šestinedělí a účinky jsou rychle znát. A věřte, že teď se teprve všichni v parku otáčejí (nejspíše proto, že mamaboard nikdy neviděli) a já si připadám jako opravdová akční SexyMama :-)

Petra

Share Button

Další podobné příspěvky