home price-tag envelop calendar search cross lock menu

Sexymamas - matky s leskem

Sexymamas logo

Styl

Gravid yoga podle Anety Králové

Styl

Jóga je nejčastějším a i nejvhodnějším cvičením v těhotenství. Pokud jste yogu nikdy necvičily a necítíte se v prvních týdnech těhotenství úplně ok, počkejte se začátkem cvičení na druhý trimestr. Vyberte si kvalitní studio a kvalitního trenéra. Jak? Poslouchejte instinkt, váš lektor vám musí sednout a vy se na hodinách musíte cítit dobře a uvolněně.  Ať už s yogou v těhotenství začínáte, nebo jste ji cvičila již před otěhotněním, teď platí jako nikdy – poslouchejte své tělo. Důvěřujte mu. Zbytečně se neomezujte, ale nenechte se do ničeho nutit. Nedělejte pozice, které jsou vám nepohodlné a radši celou hodinu prorelaxujte, když na to přijde, než abyste dělali něco, co vám je nepříjemné.

Výhodou cvičení yogy v těhotenství je, že pracuje s dechem, správným zapojováním břišních svalů, bránice a posilováním pánevního dna. Zlepšuje funkci kardiovaskulárního systému a tím vaší fyzickou kondici, uvolňuje pánev a kyčle – to vše vám může výrazně pomoci při porodu. Také posiluje svaly zad a mezilopatkové svaly. Proto funguje jako prevence častých potíží s páteří.  Yoga učí relaxaci, uvolňuje psychické napětí a zbavuje stresu.  Pravidelné cvičení během těhotenství vám také usnadní dostat se rychle do formy po porodu.

Zásady cvičení yogy v těhotenství:

–        Poslouchejte své tělo.

–        Dýchejte.

–        Nepřepínejte břišní svaly.

–        Odpočívejte kdykoliv budete cítit, že to potřebujete.

–        Vynechejte rotační pozice, při kterých byste mačkaly břicho.

–        Obrácené pozice nedělejte, nebo v nich nesetrvávejte dlouhou dobu.

–        Buďte opatrné na své klouby, které jsou v tomto období náchylnější k poranění, neprotahujte se do extrémních pozic.

–        Vyhněte se skokům.

 

Aneta Králová

www.anetakralova.cz

Share Button

Další podobné příspěvky