home price-tag envelop calendar search cross lock menu

Sexymamas - matky s leskem

Sexymamas logo

Styl

Zkusily jsme JUMPBOXING!

Styl

Že nevíte, co je to JUMPBOXING? Neumíte si představit, co se pod tímto názvem skrývá? V hodně velké zkratce jde o kick-box na trampolínce nebo skákacích fitness botách. Neboli skáčete, kopete, boxujete a to vše za doprovodu dynamické hravé hudby.

Chtěla jsem ho zkusit od chvíle, kdy jsem s jeho „matkou“ – vrcholovou sportovkyní a mistriní světa v racketlonu – Zuzanou Kubáňovou, dělala rozhovor do naší rubriky SexyMamas. Spojení trampolíny a kickboxu mi přišlo jako velice zábavná forma vraždění tuků. Nakonec jsme se domluvily, a já si jela lekci pod Zuzčiným vedením vyzkoušet do Health Clubu Blue Orange v Letňanech. Mimochodem, tady vám děti pohlídají v parádním dětském koutku, mezitím co si dáváte do těla.

Dětský koutek

Zuzka vypadá jako reklama na sport. Má dokonalou postavu, je energická a strašně milá. Napadlo mě, že kdybych vám sem vyfotila její zadek, všechny byste chtěly cvičit jumpboxing! :)

Byla jsem trochu nervózní, protože jsem docela poleno a nedokázala jsem si představit, že bych mohla skákat na trampolíně a do toho zároveň provádět prvky kickboxu. Taky jsem se trochu bála, že se třeba počůrám. Slyšela jsem totiž, že se to při cvičení na trampolínkách občas stane…:) Zuzka připustila, že se to sice občas stane, ale zdůraznila, že to značí zdravotní problém, na který je třeba reagovat. Pánevní dno je totiž jedním z nejdůležitějších svalů v těle a inkontinence může značit i závažné komplikace. V reakci na tento fakt vznikla druhá větev jumpboxingu – zdravotní JB. Uklidnilo mě také, že mě Zuzka pozvala na privátní lekci, kde byly jen další 4 sympatické ženy. Jedné z nich bylo přes 50 a měla postavu dvacítky! Jestli to má z jumpboxingu, budu tu klidně skákat a boxovat po zbytek života… Všechny zúčastněné chodily na JB už delší čas a měly super postavy. To přesně chci, mít takové pevné tělo!

Na začátku lekce jsem dostala svou trampolínku a začátečnické kilové činky. Činky? V životě jsem snad nedržela v ruce činku. Taková malá, a taková těžká… Teprve v ten moment jsem si všimla, jak mám srandovní ruce. Jako chapadla chobotnice. Zuzčiny paže byly hezké, vypracované. Ne svalnaté, ale prostě vypracované. Ok, takže činky.

činky

Nejdříve jsme musely rozehřát svaly protažením a pak hopsáním a boxováním do vzduchu. Už po pár minutách skákání na trampolíně a boxování do rytmu hudby jsem nestíhala, a to jsem prosím pěkně docela obstojný běžec. Cítila jsem snad každý sval v nohou a v zadku. Následovalo něco jako kickboxové sestavy ve skoku, které mi moc nešly. Vlála jsem tam jak kus hadru a snažila se napodobovat pohyby ostatních. Chce to čas. Nevypadalo to tak složitě, jen to prostě chce sladit ruce a nohy a hlavně udržet balanc:) Potom jsme si k tomu přibraly ještě ty činky a to mě bavilo nejvíc. Hopsat s činkami. Člověk parádně cítil všechny svaly, ale tak nějak příjemně. Pak ještě trochu hopsání a boxování a hodina byla v tahu. Lekci jsme zakončily posilováním břicha (Zuzka se přítomných zeptala, kterou partii by chtěly dnes procvičit a všichni se shodli na břichu) a pak důkladným protažením. Celou hodinu jsem měla pusu od ucha k uchu. Bylo to prostě zábavné, přestože to byl beze sporu pořádnej záhul. Navíc parádní odreagování. A nepočurala jsem se! Ani trochu. :) Tímto se ale všem zúčastněným omlouvám za své funění a hekání. :)

protahovačka na konci

Očekávala jsem, že mě po takové náloži bude na druhý den bolet celý člověk, ale překvapivě se žádné svalové bolesti nekonaly.

Každému, kdo tuhle cvičební metodu vyzkouší, musí být hned po první lekci jasné, že taková nakládačka se musí na postavě brzy pozitivně projevit. Navíc je to zábavné, nové, komplexní.

Jediná nevýhoda je, že se zatím cvičí jen na pár místech a třeba já to mám daleko všude. Už se těším, až budu mít JB někde blíž (určitě se to brzy rozšíří). Slavnostně přísahám, že pak budu chodit pravidelně. A budu mít tělo jako BOHYNĚ!!! ;oP

já

Zajímá vás JUMPBOXING? Ha ha, já vím, že ano! ;) Tady máte pár informací:

ZAKLADATELKA

Mgr. Zuzana Kubáňová je v současné době maminkou tříleté dcery Nikitky, absolvovala magisterské studium na FTVS UK, zároveň je osobní fitness trenérkou, trenérkou squashe, školitelkou fitness instruktorů pod MŠMT v ČR a v neposlední řadě sedminásobnou mistryní světa v racketlonu, první ženou v ČR ve squashi (2006)… A zakladatelkou JUMPBOXINGu. „JUMPBOXING vznikl brzy po porodu, kdy jsem hledala aktivitu, která by mě brzy vrátila do formy, abych se mohla znovu začít vrcholově věnovat sportu. Což se díky JUMPBOXINGu podařilo a já 5 měsíců po porodu absolvovala mistrovství republiky ve squashi žen a skončila jsem na krásném pátém místě.“

 KONDIČNÍ LEKCE

Ve své původní podobě byl a je JUMPBOXING kondiční cvičení tvarující postavu, zlepšující kondici.  JUMPBOXING zlepšuje koordinaci pohybů, efektivně protahuje tělo a zlepšuje koncentraci, sílu, flexibilitu, výdrž i aerobní kapacitu.  Zkrátka, kondiční JUMPBOXING byl vyvinut efektivně a funkčně s cílem dostat tělo do formy, aby jej nic jen tak nepřekvapilo. Na této lekci se rozhodně zadýcháte, vyřádíte, zbavíte stresu a bude vás bavit!

ZDRAVOTNÍ LEKCE

V dnešní době se vyvinula i jeho druhá větev – zdravotní. Ta reaguje na nutnost zlepšit především u žen funkci pánevního dna, které je nejdůležitějším svalstvem v těle. Tato zdravotní lekce pak zaciluje na zlepšení CORE – hlubokého svalstva a díky tomu i odstraňování bolestí v zádech.

A další výhody JUMPBOXINGu?

–          JUMPBOXING podporuje krevní oběh, napomáhá snižování cholesterolu i krevního tlaku a posiluje srdce

–          vede ke zvýšení kostní hustoty, tím je možné předcházet osteoporóze

–          díky měkkým dopadům šetří cvičení klouby a zároveň působí jako balanční plošina pro zpevnění a posílení svalů

–          při skákání se spotřebuje o 15 % více energie než při běhání, navíc bez zbytečné zátěže kloubů

–          mimo jiné se posilují i hluboké břišní a zádové svaly a svaly pánevního dna

–          skákání podporuje pohyb lymfy, tím pádem také očistu organismu od škodlivých látek

–          skákání zvyšuje aktivitu kostní dřeně produkující červené krvinky

–          skákání zlepšuje reakční rychlost, prospívá zraku a zlepšuje rovnováhu

–          odbourává stres, podporuje dobrou náladu a zlepšuje kvalitu spánku

JUMPBOXING se v současné době dostává z Prahy do různých měst v ČR a vznikla propracovaný systém školení a doškolování instruktorů a instruktorek. Pokud si tedy přejete mít JUMPBOXING ve svém fitness centru, neváhejte se obrátit na zakladatelku přímo na emailu jumpboxing@jumpboxing.cz.

DSC_1493

Pro dokonalejší představu o tomto cvičení se podívejte na tento odkaz na YouTube nebo navštivte přímo stránky www.jumpboxing.cz.

Ivuš

Share Button

Další podobné příspěvky