home price-tag envelop calendar search cross lock menu

Sexymamas - matky s leskem

Sexymamas logo

Styl

Nehledejte důvody proč nemůžete zhubnout!

Styl

Chcete-li skutečně ubrat na váze, pak zapomeňte na různé pověry a nesmyslné důvody, které vás mohou od držení redukční diety zcela odradit. Pamatujte, že váš nový jídelníček by neměl podléhat momentálním trendům a zaručené hubnoucí koktejly raději vyměňte za zdravé čerstvé potraviny.

Nemůžete zhubnout, protože:

1. Nervozitu zaháníte sladkým

Pokud patříte mezi jedince, kteří stress zahání sladkostmi, pak byste měli vědět, že čokoláda vám ze stresové situace nepomůže. Spíše naopak. Po konzumaci sladkostí se vám v organismu vyplaví velké množství hormonu inzulínu a následně klesne hladina krevního cukru. To vede k ještě větší nervozitě, nesoustředěnosti a hladu. Dostáváte se tak do začarovaného kruhu. V psychické zátěžové situaci je proto důležité, abyste hladem netrpěli. Zhubnout můžete, pokud budete jíst pravidelně a budete v relativním klidu. Důležité je, abyste dbali na dostatečný přísun bílkovin a vybírali si sacharidy s nižším glykemickým indexem. Zkuste také zjistit, co vás psychicky uvolní aniž byste museli plenit ledničku.

 2. Zdravé potraviny jsou drahé

Tenhle rozšířený mýtus se vůbec nezakládá na pravdě. Některé exotické potraviny jsou možná dražší, ale to neznamená, že pokud je nebudete mít ve svém jídelníčku, nemůžete zhubnout. I když se budou v některých oslavovaných dietách vyskytovat, uvědomte si, že nákladnější potravinu můžete nahradit levnější variantou. Naplánujte si, kolik sníte za den zeleniny, a vybírejte mezi druhy, které jsou v té době levnější. Stejně tak vybírejte kvalitní nízkotučné zdroje bílkovin: plátek kuřecího masa, tofu, sójové maso či filé z tresky vás určitě finančně nezruinují.

3. Nizkokalorické pokrmy nikdo z rodiny nebude jíst

Kvůli svojí redukční dietě dvě jídla vařit opravdu nemusíte. Úplně postačí, když si dobře promyslíte, jak pokrmy připravit, aby chutnali všem. Například můžete obalované vepřové řízky vyměnit za přírodní kuřecí a ochutit bylinkami, případně porce pro ostatní členy domácnosti okořenit zvlášť a „vylepšit“ rozpuštěným máslem, nebo olivovým olejem.

4. Strava se vám zdá jednotvárná

Pokud je váš jídelníček postaven na nízkotučných mléčných výrobcích, drůbežím a rybím mase a zelenině, možná jste právě vyčerpali možnosti vlastní fantazie. Podívejte se tedy do různých kuchařských knih, a aniž byste kopírovali doslovně uvedené recepty, najděte možnosti, jak zkombinovat dané suroviny a chuťově je ozvláštnit. Pomocníkem, který nikdy nezklame, jsou čerstvé bylinky. Stejnou úlohu mohou splnit omáčky z dušené zeleniny a česneku, sušená rajčata apod.

5. Trpíte neustálým hladem

Snažte se sníst ke každému jídlu porci čerstvé zeleniny a dělejte si vydatné snídaně – celozrnné pečivo s rostlinným máslem a plátkem sýra nebo šunky a k tomu 200 ml mléka nebo  malý jogurt. Dodržujte také velikost porcí bílkovin: to znamená k obědu snězte alespoň 200 g ryby nebo 150 g kuřete nebo 2 vejce. Pokud na oběd a večeři zcela vynecháte přílohu, pak zkonzumujte minimálně  200 g zeleniny. K svačině si pak dejte bílý jogurt, kefír, jogurtové mléko, ovocný tvaroh, sýr cottage nebo podmáslí v množství 250-500 ml (podle toho, jak velký máte hlad). Tento systém vám zajistí stabilní hladinu krevního cukru a vy tak nebudete pociťovat úporný hlad. Kromě toho budete ztrácet převážně tuk, nikoli drahocennou svalovou hmotu.

6. Máte zácpu a bolí vás hlava

Přehodnoťte svůj jídelníček a zjistěte, zda přijímáte dostatek tekutin a potravin. Pokud vás bolí hlava, možná jíte tak málo, že vám klesá krevní tlak. Pokud je váš příjem energie ale v pořádku, uvažujte o multivitaminovém doplňku. Trpíte-li zácpou, přidejte si do jídelníčku zakysané mléčné výrobky v jakékoli podobě. Rovněž dbejte na dostatek zeleniny, a pokud omezujete množství chleba a dalších příloh, vybírejte si takové, které mají největší podíl celozrnné žitné mouky. Pokud tato opatření nepomohou, vyberte si některou z kvalitních druhů vláknin prodávaných v lékárnách. Také můžete posilovat břišní stěnu vhodnými cviky.

Autor: Monika Kuželová

Zdroj: FITHALL.cz

main_logo

Zdroj fotografie: www.jenzeny.cz

Share Button

Další podobné příspěvky