home price-tag envelop calendar search cross lock menu

Sexymamas - matky s leskem

Sexymamas logo

Styl

TRX Suspension Training – tak trochu jiný způsob cvičení

Styl

TRX se stává poslední dobou velmi oblíbenou cvičební pomůckou ať už v posilovnách nebo doma. Co tato tři písmenka vlastně znamenají?

TRX je zkratka anglického Total-Body Resistance Exercise, což znamená cvičení pro zatížení celého těla. Suspension Training zase odkazuje na způsob cvičení, jímž je závěsný systém.

trx_large

TRX si tedy můžete představit jako speciální popruhy, které lze zavěsit prakticky na cokoli (strom, dveře..) a které buď držíte v ruce nebo do nich zavěsíte nohy. Vypadá to poměrně neškodně, ale zdání klame! Ne nadarmo jsou průkopníky TRX američtí vojáci :-)

TRX-b

Výhodou cvičení s TRX je jeho přizpůsobivost k možnostem každého uživatele.  Zpočátku cvičíte menší počet opakování a zároveň volíte snadnější variantu tím, v jakém úhlu cvičíte. S malými změnami v nastavení těla se tak můžete zaměřit na specifickou cílovou oblast, která vás zrovna pálí a velice individuálním způsobem pracovat na svých fyzických limitech. Je lepší začít cvičit pod dohledem osobního trenéra nebo zvolit studiovou lekci s TRX, kterých je již v dnešní době ve velkých městech poměrně hodně. Pokud se potom budete cítit jistější a budete principu TRX rozumět, nic vám nebrání v zakoupení závěsného systému domů a propadnout nové vášni.

TRX020110-32    TRX Small Group

V čem je tedy TRX tak dobrý? Oproti běžným posilovacím strojům se nezaměřuje na izolované svaly, ale rozvíjí koordinaci, vyrovnanost a flexibilitu. Cvičíte jen s vlastní tělesnou hmotností – žádná závaží. Při cvičení je zapojeno celé tělo jako jednotný koordinovaný systém. Posilujete svaly, o kterých jste ani neměli tušení, že je máte.

Další výhodou TRX je jeho mobilita – dá se sbalit do malého balíčku a vzít kamkoli – můžete cvičit v parku, na hřišti, na dovolené…

1346427389_411631145_1-Entrena-en-suspension-con-TRX-al-aire-libre-en-la-cuenca-Alta-del-Manzanares-La-Berzosa

Každé cvičení s TRX zapojuje váš CORE – střed těla. Jedná se o oblast zad, břicha, hrudníku a pánve. Díky posilování těchto oblastí získá vaše tělo flexibilitu a stabilitu, což se projeví i na obyčejném postoji vašeho těla.

Matky jistě ocení fakt, že TRX mohou cvičit doma a nemusí trávit čas cestováním do fitness centra. Bolavá záda od neustálého zvedání dětí se po cvičení na TRX také zlepší. Jelikož se tímto cvičením posiluje i již zmíněná pánev, je to vhodné cvičení i ke zpevnění pánevního dna po porodu (samozřejmě ne krátce po porodu).

Pokud se rozhodnete pořídit si TRX domů, připravte si asi 4500,-Kč. Na internetu můžete sehnat i mnohem levnější modely, ale jedná se buď o padělky originálů nebo jiné „no name“ obdoby závěsného systému.

TRX-Suspension-Trainer

Nemusíte mít strach, že nebudete vědět, jaké cviky cvičit – například server youtube nabízí nepřeberné množství instruktážních videí a tipů.

Jeden za všechny:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=o2c36CqN-0Y[/youtube]

Tak vzhůru do toho!

Lenka

Zdroj fotografií:

www.trxsystem.cz

www.mensfitness.com

www.newhiker.com

www.rumbastudio.net

www.bonita-mia.cz

Share Button

Další podobné příspěvky