home price-tag envelop calendar search cross lock menu

Sexymamas - matky s leskem

Sexymamas logo

Zápisky

Zápisky z našich životů: Konečně sami

Nic nedokáže manželství nebo partnerství naložit tak, jako nulový čas o samotě. Jasně, večer když děti usnou, můžete být sami, ale většinou se řeší „provozní záležitosti“ anebo opět děti. S hlídáním to často není lehké a kdo má hlídací babičky po ruce, ten vyhrál v loterii.

Po delší době jsme se s manželem hecli, že aspoň na jednu noc vypadneme někam bez dětí. Není to u nás nic jednoduchého, protože babičky bydlí docela daleko a nikoho, kdo by nám děti pohlídal přes noc nemáme. Díky tomu se spolu večer nedostaneme ani do kina, natož abychom někde přespali. Dřív k nám jezdila moje máma z jižní Moravy, ale ta má teď jiné starosti, tak je to jen málokdy. Rozhodli jsme se tedy vydat se na Moravu, kde máme rodinu a tedy i hlídání pro děti a užít si ten čas o samotě tam. Našemu plánu tedy předcházela trochu složitější organizace. Navíc jsem pár dní předtím rozbila auto, které muselo do servisu, a my tak zůstali odkázáni na vlak. Máme psa i kočku, tak to bylo trochu hektické cestování, ale nakonec jsme to celkem v klidu zvládli. :)

Děti tedy hlídali moji rodiče, a my se první květnový den vydali směr Brno, kde jsme měli domluvený romantický balíček v hotelu Vista. Na hotelu na nás čekalo příjemné překvapení v podobě láhve sektu a výzdoby pokoje. Na podobné věci už fakt nejsme nějak zvyklí, bylo to milé… :) Nicméně krásné počasí nás táhlo ven.

Vydali jsme se do centra Brna na procházku. Oba hrozně rádi chodíme pěšky a s malými dětmi už velké štreky neuděláme, obzvlášť ve věku, kdy už nejezdí v kočárku. Tak jsme si procházení opravdu užili. Měli jsme také štěstí, na nádvoří hradu Špilberk se zrovna konala výstava tvorby Andyho Warhola, tak jsme si ji nemohli nechat ujít. Dali jsme si pozdní oběd v laoské restauraci a stavili se také v dortovém a floristickém studiu De Fleurs, které v Brně spoluprovozují moje milé sestřenice. Pokud chystáte svatbu nebo oslavu na brněnsku, určitě se tam běžte podívat. Pečou úžasné domácí mini dezerty i ohromné svatební dorty a mají mimořádný cit pro květinovou výzdobu. A ta zmrzlina! V De Fleurs to tedy voní květinami a dobrůtkami a vůbec jsme se odtud nemohli odlepit. :) Pak už jsme se vydali zpět do hotelu, odpočinout si před skvělou večeří.

V restauraci hotelu Vista opravdu dobře vaří. Jsme s manželem velcí gurmáni a myslím že umíme ocenit dobré jídlo. Ani na večeři nechyběla romantická výzdoba a člověku to navodilo pocit jakési výjimečnosti. Co mě ještě překvapilo, byla super hudba. Ve Vistě jdou evidentně s dobou a používají Spotify. ;) Bylo to hrozně fajn a docela jsme se opili :)))

Ráno jsme spali do půl deváté, což se nám doma s dětmi stát fakt nemůže. Tyrani vstávají zásadně před sedmou. Dali jsme si dlouhou snídani a naplánovali další program. Původně jsme si na hotelu chtěli dát masáž ve wellness zóně, ale nakonec jsme dali přednost výletu do Lednice. Spěchali jsme, protože odpoledne už se mělo pokazit počasí.

Lednice je úžasné místo. V areálu zámku se můžete procházet celé dny a cítíte se jako v ráji. Je to krása. Navíc je Lednice místo plné úžasných gastronomických zastávek. Máme rádi restauraci U Tlustých, součástí které je i gastroshop s výběrem uzenin, sýrů a vín. Odnesli jsme si tak vynikající nakládaný hermelín, korbáčky a višňové víno, na které teď často myslím. :) Bylo skvělé a vonělo létem. Pokud se do Lednice vydáte, nevynechejte ani zámeckou cukrárnu!

Popravdě, domů se nám moc nechtělo, příště dáme celý víkend. Za těch čtyřiadvacet hodin jsme nachodili tak dvacet kilometrů, popovídali si víc než za celý poslední měsíc dohromady a celkově si to užili do poslední minuty. Smáli jsme se, opili se, stihli výstavu, obešli pěšky Brno i lednické zahrady a ochutnali spoustu věcí včetně svobody. ;)